نیلوفر آبی

نیلوفر آبی

بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم...
نیلوفر آبی

نیلوفر آبی

بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم...

عاشورا

Moharram



Ya Hosein Shahid




Imam Hossein, Ashura



Ali Ebn Hossein


اامید وارم خوشتون بیاد

محرم

محررررررررررم خیلی خوبه حس خوبی داره بهم آرامش میده


میریم هیات


گریه میکنیم


به سختی هایی که امام حسین{ع} کشید فک میکنیم


هههههههههی محرمم عالمی داره برا خودش


شما چه حسی نسبت به محرم دارین؟

بی شوخی!!!

یه سوال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟





چرا نظر نمیذارین؟ ها ها ها ها ها ها ها ها ها؟

زندگی ما حاصل افکار ماست.

در کارخانه ای هنگام ناهار همه کارگران کنار هم می نشستند با هم ناهار می خوردند. یکی از کارگر ها همیشه با نوعی یکنواختی خاص وتعجب آوری بسته ناهارش را باز میکرد و شروع به اعتراض می کرد:


امید وارم که امروز دیگه ناهارم ساندویچ کالباس نباشه......ااه لعنت بر شیطان!

من از کالباس متنفرم .


او عادت داشت هر روز بدون استثنا از ساندویچش شکایت کند واین کار همواره بدون هیچ تغییری هر روز تکرار میشد!


هفته ها گذشت... کم کم سایر کارگر ها از رفتار او ستوه آمده بودند وسرانجام یکی از کارگر ها به زبان آمد وگفت:


اگه تا این اندازه از کالباس متنفری چرا به همسرت نمیگی یه ساندویچ دیگه برات درست کنه؟!


و او پاسخ داد:


منظور از همسرت چیه؟! من که متاهل نیستم! من خودم ساندویچ هام رو درست میکنم!



یادمان نرود که تمام شرایط حاکم بر زندگیمان


حاصل افکار تصمیمات و اعمال خود ماست

آموزش یا اشتباه

داستان معروفی از تام واتسون بنیان گذار شرکت بزرگ کامپیوتری آی بی ام


نقل میکند: که یکی از کارکنانش اشتباه بزرگی مرتکب شد و مبلغ ده میلیون دلار


به شرکت ضرر زد ! کارمند به دفتر واتسون احضار شد وپس از ورود گفت:تصور میکنم که باید از شرکت استعفا دهم.



تام واتسون گفت شوخی میکنید! ما همین الان مبلغ ده میلیون دلار بابت آموزش شما پول دادیم!



شیفتگان پرواز را میل خزیدن نیست

در آغوش خدا

خواب دیده بود در ساحل دریا در حال قدم زدن با خداست . در پهنه ای از آسمان صحنه هایی از زندگی اش به نمایش در آمد. متوجه شد که در هر صحنه جای پای دو نفر فرو رفته است یکی جایپای او ودیگری جای پای خدا.


وقتی به جای پا ها دقت کرد متوجه شد دقیقا در مواقع سخت و ناراحت کننده فقط یک جای پا وجود داشته این موضوع او را رنجاند و از خدا سوال کرد:

خدایا تو گفتی چنانچه تصمیم بگیرم که با تو باشم همیشه همراه من خواهی بود

ولی متوجه شدم که در لحظات سخت زندگی تنهایم گذاشته ای چرا ترکم کرده بودی ؟

و خدا چنین پاسخ داد:


بنده ی عزیزم من تو را دوست دارم هرگز تنهایت نگذاشته ام زمانی که تو در آزمایش بودی و فقط یک جای پا میدی این درست زمانی بود که من تو را در آغوش گرفته بودم.


او با شنیدن این پاسخ زانو زد و گریست...



عکس های فانتزی متحرک و زیبا - www.jazzaab.ir

آنکه از هر دری...

آنکه از هر دری سخن راند


                                  خویش را مرد ذوفنون خواند


                                                                      یا بود از نوادر دوران


کیمیا زان زچشم خلق نهان


                                     نادر و شاد باشد این استاد


                                                                    حکم نبود روا به نادر و شاد


یا که او مرد رند و عیار است


                                 اصطلاحات گفتنش کار است


                                                                    خویش را در مفاحل عامه


خوانده استاد وفحل و علامه


                                  چون برابر شودبه استادان


                                                                 همه دانند کاو بود نادان

خدایا چرا من؟؟!!!

آرتور اش قهرمان افسانه ای تنیس هنگامی که تحت عمل جراحی قرار گرفت به اشتباه با تزریق خون آلوده به بیماری ایدز مبتلا شد.

طرفداران آرتور از سراسر جهان نامه هایی محبت آمیز برایش فرستادند.یکی از دوستان وی در نامه اش نوشته بود: چرا خداوند تو را برای ابتلا به چنین بیماری خطرناکی انتخاب کرده است؟!

آرتور در پاسخ به این نامه چنین نوشت:در سراسر دنیا بیش از پنجاه میلیون کودک به انجام بازی تنیس علاقه مند شده و شروع به آموزش میکنند. حدود پنج میلیون نفر از آن ها بازی را به خوبی فرا میگیرند.از آن میان قریب به پانصد هزار نفر تنیس حرفه ای را می آموزند و شاید پنجاه هزار نفر در مسابقات شرکت می کنند. پنج هزار نفر به مسابقات تخصصی تر راه میابند. پنجاه نفر اجازه ی شرکت در مسابقات بین المللی را میگیرند. چهار نفر به مسابقات نیمه نهایی راه میابند ودو نفر به مسابقات نهایی.

وقتی که من جام جهانی تنیس را در دست هایم می فشردم هرگز نپرسیدم که خدایا چرا من؟!

و امروز هم وقتی که درد میکشم باز هم اجازه ندارم از خدا بپرسم:


خدایا چرا من؟






در سکوت گوش فرا بده چون اگر دلت پر از چیز های دیگر باشد


نمی توانی صدای خدا را گوش دهی

جایی بدون مشکل!!

مرد جوانی خود را به مطب دکتر رساند وگفت:

دکتر پیل لطفا کمکم کنید من از پس مشکلات زندگیم بر نمی آیم.

دکتر پیل پاسخ داد:

من الان باید برای سخنرانی در کنفرانسی بروم اما اگر منتظر بمانید پس از پایان مراسم جایی را به شما نشان خواهم دادکه در آن جا هیچ کس هیچ مشکلی ندارد!

مرد جوان گفت:

اگر این کار را بکنید به هر قیمتی که شده خود را به آن جا خواهم رساند.

سخنرانی به پایان رسید... دکتر پیل مرد جوان را به قبرستانی درهمان حوالی برد و گفت:

نگاه کن! در این جا بیش از صد هزار نفر اقامت دارند و هیچ کدامشان کوچک ترین مشکلی ندارند.

آیا حتم داری که می خواهی به اینجا بیایی؟!!!


کسی که دارای عزمی راسخ است جهان را


مطابق میل خویش عوض می کند.

پیرمرد مهربان

پیرمردی با قطار در حال مسافرت بود به علت بی توجهی یک لنگه از کفش های نو او که به تازگی خریده بود از پنجره به بیرون از قطار افتاد.

مسافران دیگر برای پیرمرد تاسف خوردند ولی پیرمرد بلافاصله لنگه دیگر کفش را هم به بیرون انداخت همه با تعجب به او نگاه کردند ... اما او با لبخند رضایت بخش گفت:یک لنگه کفش نو برایم بی مصرف است ولی اگر کسی یک جفت کفش نو پیدا کند حتما خیلی خوشحال خواهد شد.



خوشبختی یگانه چیزیست که میتوانیم بی آنکه


خود داشته باشیم دیگران را از آن بر خوردار کنیم

بهای موفقیت

کرایسلر یکی از موسیقی دانان بزرگ پس از اجرای یک برنامه برجسته ی تکنوازی مخاطب یکی از حضار قرار گرفت:

اقای کرایسلر حاضر بودم نیمی از زندگیم را بدهم تا بتوانم مثل شما ویولن بزنم.

کرایسلر پاسخ داد : من هم دقیقا همین کار را کردم



اگر چه یک شبه به موفقیت رسیدم


اما همین یک شب سی سال به درازاکشید

عاشق مشوید

عاشق مشوید اگر توانید

تا در غم عاشقی نمانید

این عشق به اختیار نبود

دانم که همین قدر بدانید

هرگز مبرید نام عاشق

تا دفتر عشق بر نخوانید

آب رخ عاشقان میریزید

تا آب ز چشم خود نرانید

معشوقه وفای کس نجوید

هر چند ز دیده خون چکانید

این است رضای اون که اکنون

بر روی زمین یکی نمانید

این است سخن که گفته آمد

گر نیست درست بر مخوانید

بسیار جفا کشید آخر

او را به مراد او رسانید

این است نصیحت سنایی

عاشق مشوید اگر توانید

تبریک عید

عیدتون مبارک